Moje AMIGURUMI

Amigurumi (編みぐるみ  , dosł szydełkowane lub dzianinowe   wypchane zabawki ) to Japońska sztuka dziania lub szydełkowania małych pluszaków i antropomorficznych stworzeń.
Słowo to pochodzi od kombinacji słów japońskich ami, co oznacza, dzianin lub dzianiny, a nuigurumi, czyli nadziewane lalki. Amigurumi  są zazwyczaj zwierzętami , ale może zawierać wizualizacje artystyczne lub obiektów nieożywionych obdarzone antropomorficznych cech,  jak jest typowe w kulturze japońskiej.             (źródło.wikipedia)
Zakochałam się w Amigurumi po prostu bez pamięci  obserwowałam sztukę dziergania maskotek długi bardzo czas aż pewnego dnia mnie olśniło przecież i ja mogę w końcu jakieś tam pojęcie o szydełkowaniu mam! (pierwszy projekt według kursu Marzeny Markowskiej Gajda)

Tak oto powstała moja pierwsza maskotka nie idealna ale pierwsza moja byłam pełna euforii robiąc ją ! Lalunia żyrafka ucieszyła małą dziewczynkę z domu dziecka! W szybkim czasie powstała kolejna.
   (wykonanie według kursu Agaty Brzezińskiej)                                                                      Kolejna moja mała duma ucieszyła córkę przyjaciółki i już wiedziałam ze kocham robić przytulanki . Z potrzeby serca szybko powstała sowa dla mojego chrześniaka (wydziergana według projektu Uli Hawryluk)
No i postawiono mi wyzwanie na wykonanie kolejnego misia! No to pewnego styczniowego weekendu powstała kolejna panna misia
(miśki obie projektu Agaty Brzezińskiej)
Chyba wyzwaniu podołałam? Na pewno to nie ostatnie moje szydełkowe przytulanki ! Uwielbiam je i tak zupełnie przypadkiem powstał dziś breloczkowy miś całkowicie mojego autorstwa


Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

3 komentarze: